Erre a 4 dologra ügyelj, ha nyáron edzel!
erre a 4 dologra ügyelj, ha nyáron edzel!

Erre a 4 dologra ügyelj, ha nyáron edzel!



Ha kimondod: nyári edzés, máris boldog képek sora jelenhet meg képzeletedben – napsütés, vidámság, kirobbanó energiák, jó társaság, hűvös szoba vagy napsütéses vízpart. A nyári edzésnek sok arca van, de vannak szempontok, melyekhez mindenhol alkalmazkodnod kell.

Első gyakorlat: víz mindenekelőtt!


A víz tested minden sejtjének éltetője, nyáron is. Már az edzés előtt fogyassz elég (legalább 2-2,5 liter) folyadékot, lehetőleg tiszta, ízesítetlen víz formájában. Edzés közben hajlamos lehetsz megfeledkezni a szomjúságról, erre figyelj. Ugye mondanunk sem kell, hogy ne cukros üdítő, kávé legyen a választásod napközben sem? Jó hír, hogy az elfogyasztott gyümölcsök víztartalma viszont beleszámít a folyadékmennyiségbe.

A szomjúságérzet már komoly figyelmeztetés. Ha ezt érzed, akkor több vizet veszítesz, mint amennyit bevittél, innod kell. Hogy könnyebben megértsd tested jelzéseit, olvasd el korábbi cikkünket is, melyekből kiderül, hogy mi az a 3+1 ok, amiért tested vízért könyörög.

A bőrödnek is szüksége van vízre! Amellett, hogy belülről is tudatosan, a megfelelő mennyiségű víz elkortyolásával táplálod, válassz számára olyan Mannát, amely belülről is ilyen eltökéltséggel gondoskodik róla. Tippünk a pre-aging Mannák közé tartozó Virágesszencia illatmentes zselé hialuronsavval, melynek egyik fő összetevője a víz, és zselés állagát a bőr rugalmasságát, teltségét biztosító hialuronsavnak köszönheti. Normál, száraz, zsíros, de még érzékeny bőrre is, ráadásul arc- és testápolásra is használható.

Második gyakorlat: sportolj szabadtéren, de legyél óvatos!


Említettük már, hogy nyáron nagyon meleg lehet? 😊 A hőség, különösen az extrém fajtája nem jó barátod, ha edzésről van szó. A napozás szempontjából is kritikus időszakban, 11 és 15 óra között ne sportolj szabadtéren, különösen, ha hőségriasztás van érvényben.

Szervezeted magától is jelzi, ha a melegben óvatosabbnak kell lenned. Az első intő jel az izomgörcs; ha ezt tapasztalod mozgás közben, máris inkább lassíts, fogyassz folyadékot! Ha szédülsz, erősebben izzadsz, gyorsul a pulzusod, akkor már a hőkimerülés állapota fenyeget, ilyenkor azonnal hagyj fel a testmozgással! A lüktető fejfájással, hányingerrel vagy az izzadás hiányával járó hőguta pedig már az a szint, amikor mentőt kell hívnod.

Kellő elővigyázatossággal mindezeket elkerülheted, és “csak” arra kell figyelned, hogy élvezd a választott sportot. Mit sportolhatsz biztonsággal a reggeli vagy délutáni órákban (némelyiket beltéren napközben is)? Néhány üdítő ötlet, melyekhez nem szükséges komolyabb felszerelés, mindössze jó társaság: strandröplabda, tollaslabda, frizbizés, szabadtéri jóga. És amit egyedül is űzhetsz: torna, séta, kocogás, görkorcsolya, rollerezés, szobabiciklizés, kerékpározás.

Ne csak a sportban kísérletezz! Próbáld ki, milyen a természetes, vegyszermentes módszer izzadás ellen! Válaszd ehhez az Illatmentes krémdeót érzékeny bőrre, melyből kis mennyiséget kell felolvasztanod a tenyeredben, majd ezt masszírozhatod a hónaljadba egyenletesen elosztva. Hagyd megszáradni, és kész! A krémdeó gyengéd, de hatásos megoldás az izzadás ellen, mert a kellemetlen szagokat okozó baktériumokat hatástalanítja. A benne lévő sheavajnak köszönhetően a melegben sem olvad, és akkor is használhatod, ha érzékeny a bőröd.

Harmadik gyakorlat: frissülj fel a hűvös szobában!


Ne érezz lelkifurdalást akkor sem, ha a napsütéses rét vagy a vízpart helyett a négy fal között vágysz edzeni nyáron. Melyik legyen: edzőterem vagy otthoni környezet? A napszúrás miatt egyik helyen sem kell aggódnod, ez biztos.

De bármelyiket is választod, ne feledd: a környezettudatos gondolkodás arra kötelez, hogy megfontoltan élj az árammal működő szerkezetekkel, így a klímával és az edzőtermi gépekkel is. Az áram előállításához sok esetben fosszilis energiahordozók szükségesek, és ez bizony terheli környezetünket. A klíma más módon is káros lehet az egészségedre. Ha csak lehet, a hideg levegő ne rád irányuljon, és bármennyire is nehéz, a kinti és benti hőmérséklet közötti különbség ne legyen több 6-8 foknál.

A négy fal közti mozgás sosem lesz unalmas, ha közben kedvenc tájaidon kalandozol gondolatban.

Vannak olyan Mannák, melyek ezeket az álomutakat még magasabb szintre emelik. Ilyenek a Manna koktélszappanok, melyek emlékeket idéznek, hangulatba hoznak, elvarázsolnak.

A Mojito koktélszappan alapját a kókusz- és olívaolaj adja, de nemcsak ezért ajánljuk sportolás után (zuhanyozáshoz, kézmosáshoz is). A benne lévő borsmenta olyan hűsítő érzés a bőrödön, mintha néhány fokkal lehűlne a levegő. Ezt legfeljebb egy hideg borsmentatea tudja túlszárnyalni, azon kevés teafajták egyike, melyek hidegen fogyasztva talán még jobbak is, mint melegen.

Negyedik gyakorlat: edzés után legyen levezetés is!


A nyári edzések után úgy érezheted, kirobbansz az energiától, és bármikor újra tudnád kezdeni. Ez az azonban csalóka érzés; a levezetés elengedhetetlen!

A folyadék mellett a fehérjét is ajánlott pótolni, izmaidnak erre van szükségük. De azonnal egyél, vagy kicsit később? Mit egyél edzés után, ha fogyni szeretnél? És ha izomtömeget növelnél? Az edzés utáni étkezés szempontjairól itt beszéltünk korábban blogunkban. A két edzés közti pihenésről se feledkezz meg, ez is a későbbi sérülések kockázatát csökkenti.

Az edzés utáni levezetéshez ajánljuk Neked a praktikus kiszerelésű Manna tusfürdőket is, melyek könnyen visszazárhatók és szállíthatók; csak bedobod a kedvencedet a táskádba, és mindig veled lesz edzés után. Tippünk: válaszd a rozmaring és borsmenta illatú Manna tusfürdőt: hűs, friss, természetes, vegyszermentes és kiválóan habzik.

Van olyan barátod, aki ugyanúgy szeret tollasozni, jógázni vagy kocogni, mint Te? Osztozzatok a közös nyári mozgás és a frissítő, hűsítő Mannák örömében!

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel, hogy ők is elolvashassák

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel, hogy ők is elolvashassák

Hozzászólások

Hozzászólnál? Hozzászólás írásához kérjük lépj be!



Díjazzuk a hűséged!

A százalékokban számított kedvezmények ideje lejárt, mert szeretnénk, ha Manna Club tagként megkülönböztetett figyelmet és még több kedvezményt kapnál. Ezért létrehoztunk a Manna Clubot, ahol könnyen átláthatod az aktuális ajánlataid.

Tudj meg többet